sobota 4. apríla 2015

Otázky k 1. atestačnej skúške.

1.       atestácia - témy na atestačnú skúšku - tematický okruh b.

Učebné štýly a metódy vyučovacieho procesu.

Téma 1

Popíšte právo žiaka na rešpektovanie jeho učebného štýlu (na to, aby vyučovací proces zodpovedal jeho učebnému štýlu, aby získal od učiteľa odporúčania, ako sa má efektívne učiť) uplatnené v základných pedagogických dokumentoch. 
Vysvetlite aká je úloha učiteľa pri uplatňovaní tohto práva a uveďte príklady z vlastnej praxe.
Porovnajte na základe svojich skúseností aplikáciu problematiky učebných štýlov vo vyučovacom procese a v učebniciach.

Téma 2

Porovnajte klasifikácie, typológie učebných štýlov, ktoré poznáte podľa ich použiteľnosti pri inovácii vašich učebných postupov.
Formulujte kritériá na efektívne uplatnenie teórie rôznych učebných štýlov pri rešpektovaní požiadavky základného učiva, učebného cieľa a postupu učenia.
Uveďte príklady zo svojej praxe.

Téma 3

Navrhnite spôsob, akým môže učiteľ zistiť preferenčný učebný štýl žiaka.
Uveďte príklady spôsobov a nástrojov diagnostiky učebných štýlov.
Vysvetlite faktory, ktoré ovplyvňujú učebný štýl žiaka.
Poukážte, ako môžete ovplyvniť vývoj učebného štýlu žiaka.
Objasnite využitie výsledkov vašej atestačnej práce z uvedeného hľadiska.

Téma 4

Vysvetlite pojem reflexívna kompetencia a význam autodiagnostiky, poznanie vlastného štýlu učenia, pre profesijný rozvoj učiteľa a proces zlepšovania kvality vyučovania v aprobačnom predmete.
Posúďte na základe vašich skúseností, do akej miery sa učitelia danou problematikou zaoberajú a odôvodnite svoje stanovisko.
Navrhnite využitie výsledkov vašej atestačnej práce z uvedeného hľadiska.
Uveďte kompetencie, ktoré ste posilnili v procese prípravy a tvorby atestačnej práce.

Téma 5

Objasnite, na základe čoho volíte vyučovacie metódy, uveďte príklady z vlastnej praxe.
Porovnajte vybrané vyučovacie metódy z hľadiska akceptácie rôznych učebných štýlov žiakov.

Pri každej téme uveďte odborné zdroje, z ktorých pri štúdiu danej problematiky čerpáte.

Témy zadalo Metodicko-pedagogické centrum Prešov v marci 2015 ku prvej atestácii a obhajobe atestačnej práce v máji 2015. Uvedená atestačná práca sa venuje problematike: Uplatnenie aktivizujúcich metód vo vyučovaní dejepisu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára